Onderscheidend beter zichtbaar!

Bedrijfsnaam

 

Veel ondernemers vinden het lastig om een sterke bedrijfsnaam te bedenken. Wat vaak wordt vergeten bij het bedenken van een sterke bedrijfsnaam, ook door marketeers, is het volgende: hou het simpel! Een boodschap van een bedrijf met een simpele bedrijfsnaam wordt eerder in vertrouwen genomen dan. Net als voor een logo geldt dat de kracht hem in de eenvoud zit. Een eenvoudige bedrijfsnaam verwerken we nu eenmaal makkelijker dan een complexe.

Uit onderzoek naar dit psychologische principe blijkt dat bedrijfsnamen die men makkelijk kan onthouden en verwerken, door potentiële klanten worden beoordeeld als ‘minder risicovol, meer bekend en minder gevaarlijk’. Onbewust spelen dit soort processen dus een rol bij uw potentiële klanten. Wetenschappelijke onderzoeken tonen ook aan dat men eerder geneigd is de boodschap achter een makkelijke bedrijfsnaam te geloven.

Uw bedrijfsnaam is de eerste indruk die uw potentiële klanten van uw bedrijf krijgen. Wanneer die eerste indruk positief is, is een potentiële klant eerder geneigd om ook de rest van uw bedrijf sneller als positief te beoordelen. Naast een sterk logo en  een sterke website is de bedrijfsnaam dus zeer belangrijk om klanten op uw website te houden, dus voorgaande draagt zeker bij aan het feit of de totale beleving van uw bezoeker al dan niet positief is. Wij kijken bij het bedenken van uw bedrijfsnaam niet alleen naar de kracht van deze naam, maar ook naar de beschikbaarheid. Zo zoeken we voor u uit of er voor deze naam al een merkenrecht geregistreerd is en of deze naam al bekend is bij de Kamer van Koophandel. We kijken uiteraard ook naar beschikbare domeinnamen.

Het houdt echter niet op bij een goede bedrijfsnaam. Om uw business goed te beschermen is het zeker aan te raden om niet te besparen op een paar tientjes aan varianten van de domeinnaam. Zo is typosquatting een gevaar dat zeker op de loer kan liggen, met name als u een grotere speler bent of de ambitie hebt dit te worden. U kunt die paar tientjes extra beter uitgeven om uw bedrijf beter ‘in te dekken’, dan de gang naar de rechter te bewandelen. In het laatste geval kunt u, wanneer u slachtoffer wordt van deze praktijken, te maken krijgen met bijkomende kosten. Er komt zoals u ziet nogal wat kijken bij het bedenken van de juiste domeinnaam.

Wij kunnen u hier compleet in ontzorgen. Neem vrijblijvend contact op indien u door compleet web een bedrijfsnaam wilt laten bedenken of meer informatie wenst over bedrijfsnamen.